مشيرة إسماعيل: عادل إمام طيب جدا لكن فى الشغل ما فيش يا أما ارحمينى

الجمعة، 17 مايو 2024 11:21 م
مشيرة إسماعيل: عادل إمام طيب جدا لكن فى الشغل ما فيش يا أما ارحمينى مشيرة إسماعيل
رامى محيى الدين

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

قالت الفنانة مشيرة إسماعيل إنها تحب أعمالها مع عادل إمام، موضحة: "صورنا مسلسل دموع فى عيون وقحة فى السويس وكل المجموعة كانت حقيقية، وقابلنا أحمد الهوان نفسه هناك وكان فاتح مكتب فى المينا.

وأضافت خلال حلقة خاصة بالزعيم عادل إمام على قناة دى إم سى: مسلسل دموع فى عيون وقحة حالة بجد، كنا شلة كبيرة وكنا نشرب مع بعض عصير فى شارع فؤاد، وكنا بنحب بعض جدا جدا وبنتمنى لبعض الشهرة والحمد لله كلهم بقوا نجوم وأعلام.

وتابعت: إسعاد يونس كانت بتحضر معانا حفلات كثيرة عادل إمام إنسان طيب وبسيط جدا لكن فى الشغل مفيش ياما ارحمينى التزام كبير جدا، وبيتطمن علينا من غير ما نحس وبيبقى قلقان على الشغل، وهو بيبقى شايل هم الناس كلها.

يحتفل الزعيم عادل إمام اليوم الجمعة 17 مايو بعيد ميلاده الـ84، فهو من مواليد 17 مايو عام 1940، وهو زعيم الفن الذى بدأ مسيرته عندما كان طالبًا والتحق بفرقة التليفزيون المسرحية عام 1962.

وجسد العديد من الأدوار التى تمس الشعب، وتناقش العديد من القضايا المهمة للمجتمع، فعند تجسيد دوره فى فيلم "زهايمر" نقاش العديد من الجوانب كالمرض وتأثيره على المصاب، والتعامل مع جشع الأبناء، وفى فيلم "النمر والأنثى" ناقش تأثير المدمن على المحيطين به وعلى نفسه، وفى فيلم "خلى بالك من عقلك" ناقش دور التعامل مع المريض العقلى وذلك خلال تعامله مع الفنانة شيرهان التى كانت تعانى من مرض عقلى.

 










مشاركة



الرجوع الى أعلى الصفحة