وزير التعليم العالى: مفيش كبير على تحية العلم واللى يستكبر ميستحقش يكون مصرى

السبت، 16 سبتمبر 2017 10:50 ص
وزير التعليم العالى: مفيش كبير على تحية العلم واللى يستكبر ميستحقش يكون مصرى الدكتور خالد عبد الغفار وزير التعليم العالى
كتب محمود راغب

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
قال الدكتور خالد عبد الغفار وزير التعليم العالى إن رمز بداية العام الدراسى الجديد تحية العلم وشعار حب الوطن لتعزيز الولاء والانتماء لأبنائنا الطلاب.
 
وأضاف وزير التعليم العالى، فى تصريحات صحفية على هامش زيارتة لجامعة عين شمس فى أول أيام العام الدراسى الجديد، قائلا "لا يوجد كبير على النشيد الوطنى وتحية العلم واللى يكبر عليهم ميستحقش يكون مصرى".
 
وأكد وزير التعليم العالى أن هذا العام سيشهد ندوات ثقافية وتثقيفية للطلاب والتقرب من الطلاب والتعرف على مشاكلهم وأحلامهم واطلاعهم على حجم الاستثمارات التى تنفذها الدولة والمشروعات القومية، قائلا "هدفنا تقريب الدولة من عصب الدولة وهم الشباب".









مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 5

عدد الردود 0

بواسطة:

مهندس / صلاح

شىء لا يصدقه عقل !

ما يفعله وزير التعليم اللى كان عالى !

عدد الردود 0

بواسطة:

حمادة

نفسي

نفسي نحب البلد بدون شعارات ... احنا عندنا فائض في الاغاني الوطنيه ...نفسي قصاد كل اغنيه يكون هناك مشروع فعلي ...رغم الحب النظري دا كله ... مين اللى بيرمي زباله في الشوارع ...مين اللى بيكفر الجماهير في الجهات الحكوميه .. ومين ومين ومين .... الخ

عدد الردود 0

بواسطة:

زيكو

مشكلات الشباب و احلامهم

أوفر الوقت و الجهد على معاليك مشكلة الشباب الجامعى عدم جودة التعليم أثناء سنوات الدراسة و حلمهم عمل شريف يتناسب مع مؤهلاتهم بعد التخرج . صعبه دى ؟

عدد الردود 0

بواسطة:

ت

ههههههه

هههههههه شر البليه

عدد الردود 0

بواسطة:

مصرى

مصرى من مصر

تحيا مصر ام الدنيا وتحيا الامه العربيه وتسلم يا وزير يا غالى

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة