تفاصيل جديدة عن سرقة 15 ألف بطارية خاصة بأول هاتف مصرى من ميناء دمياط

الإثنين، 18 ديسمبر 2017 01:36 م
تفاصيل جديدة عن سرقة 15 ألف بطارية خاصة بأول هاتف مصرى من ميناء دمياط الهاتف المصرى سيكو
دمياط عبده عبد البارى

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

تباشر النيابة العامة التحقيق فى واقعة سرقة أول شحنة من البطاريات المكونة من 15 ألف بطارية كانت مقررة لخروج أول إنتاج للمحمول المصرى للأسواق، وذلك بعد خروج الشحنة من ميناء دمياط وهى فى طريقها للمصنع بمحافظة أسيوط.

 

وأكد مصدر أمنى، على أن الشحنة كانت 3 حاويات 20 قدمًا تضم حوالى 15 ألف بطارية قادمة من الصين، موضحًا أن الرسالة خرجت من الدائرة الجمركية دون أى مشكلات تذكر عن طريق عبد الغنى شمة مستخلص جمرك وغادرت ميناء دمياط على متن شاحنة تابعة لمكتب الرسالة لمقاولات النقل والشحن.

 

وأوضح المصدر، أنه يجرى حاليا التحقيق مع مسئولى شركة النقل والمستخلص الجمركى وشركة السلام مستوردة الشحنة، مؤكدًا على أن المعلومات الأولية تبين أن الشاحنة التى كانت تحمل البطاريات القادمة من ميناء دمياط، فى اتجاهها للمصنع بالمنطقة التكنولوجية فى أسيوط، قد تعرضت للسرقة.

 

وكشف المصدر، عن أنه تم القبض على السائق وتولت النيابة العامة التحقيق فى القضية، وجارٍ استجواب السائق، ومتابعة خيوط الجريمة لضبط مرتكبى الحادث.










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 8

عدد الردود 0

بواسطة:

اسامة الحفنى

no comment

طبعا اكيد انا مش مصدق نفسى بخصوص الخبر دة ازاى الحكومة غير قادرة على تأمين شحنة ذى دى مملوكة للحكومة دة على كدة القطاع الخاص ربنا يسترها علية 2- اللى سرق البطاريات هل هيستخدمها فى تليفون تانى و هل هى ممكن تتركب فى اى نوع تانى من التليفونات و لا هايعمل بيها اية 3- هل الدولة اكتشفت ان التليفون غير جاهز للطرح بالسواق فأفتعلت الخبر دة للهروب من المواجهة ياريت يكون فى توضيح اكثر.

عدد الردود 0

بواسطة:

قارئ

مين صاحب المصلحة

؟

عدد الردود 0

بواسطة:

د.عصام خطاب

مين يكذب ومين يصدق!!!!

هل تتوقع أن يصدق أحد هذا .. ثلاث حاويات لشحن 15 ألف بطارية محمول .. يمكن لو كانت بطاريات سيارات .. يمكن نصدق .. النتيجة النهائية .. انها حجة والسلام وان التليفون المصري مش مكتوب للمصريين رؤيته في السوق بالموعد الذي ضربته لنا الشركة .. وطبعاً مش معقول التليفون اللي استلمه الريس في المعرض كان من غير بطارية .. 

عدد الردود 0

بواسطة:

الأسكندراني

(((( وبعد مضي عشرة أعوام )))) !!!!

...و...و مساء الخير ....الخير يقول : سرقة أول شحنة نظائر مشعه لتشغيل مفاعل الضبعه قادمه من روسيا ...وأكد مسؤلو الجمارك بأن شحنة العناصر المشعه قد خرجت من الدائره الجمركيه محمله على شاحنات مكتب الفهلوي للنقل البري الى دائرة المجهول .....يالطيف اللطف يارب .....ياترى انت فين يامرزوق ............أستر يارب .............مسااااااء الفل .

عدد الردود 0

بواسطة:

بوسي 1

كل شيء ممكن

فاكرين الحفار اللي اتسرق في الثمانيات. اثناء حفر مترو الانفاق . اتفك و اتسرق . ممكن اي شيء يحدث في بلدنا. 

عدد الردود 0

بواسطة:

...

15 الف بطارية يانهار مدوحس

انا مع دكتور عصام دة مش لو 15 الف بطارية دة لو 15000000 دة لو 15 مليون بطارية مش محتاجين 3 حاوية × 20 قدم و 3 حاوية يعنى محتاجين 3 تريلات صغيرين لنقلهم او 2 تريلة واحدة كبيرة لعدد 2 حاوية و واحدة صغيرة لعدد واحد حاوية افهم بقى التريلات كلها اتسرقت

عدد الردود 0

بواسطة:

رامبو

جت الحزينه تفرح

حتى اول تليفون تجميع يفشل صحيح قليل البخت

عدد الردود 0

بواسطة:

زغلول

علي راي المثل

قليل البخت يلاقي العظم في العده

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة