راقصة روسية تقدم وصلة ساخنة فى مسجد بتتارستان .. ثم تعتذر للمسلمين

السبت، 24 سبتمبر 2016 03:36 م
راقصة روسية تقدم وصلة ساخنة فى مسجد بتتارستان .. ثم تعتذر للمسلمين المغنية والراقصة زيزيدا جانيولينا ترقص فى ساحة مسجد روسى
كتب أحمد علوى

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

قال موقع "راديو فرى أوروبا" إن الراقصة والمغنية الروسية ريزيدا جانيولينا تقدمت من خلال صفحاتها على مواقع التواصل الاجتماعى وموقعها الرسمى بالاعتذار عن الفيديو الكليب الأخير لها، والذى كانت ترقص وتغنى خلاله فى ساحة مسجد، ما أثار سخط مسلمى روسيا وعدد كبير من مشاهدى الفيديو.

 

وقالت المغنية والراقصة الروسية على أحد مواقع التواصل "إذا كان الكليب قد ألحق الضرر بمشاعر الآخرين فأنا أعتذر عما صدر منى".

 

ومن ناحية أخرى قالت إذاعة "روسيا اليوم" إن أعضاء من الجالية المسلمة فى جمهورية تتارستان الروسية اتهموا الراقصة جانيولينا "بعدم الاحترام"، ورفعوا  دعوى ضدها بانتهاك المشاعر الدينية والتعدى على المنشآت المقدسة.

 

أما عن إمام "المسجد الأبيض" بمدينة بولجار بتتارستان سيد جعفر لطفولين، فقد طالب بحذف الفيديو من على مواقع الإنترنت، مشيرا إلى أن المسجد لم يكن فقط مجرد خلفية فى الفيديو كليب، بل إن ريزيدا رقصت فى باحاته.

 

الراقصة ريزيدا جانيولينا تغنى وترقص فى ساحة المسجد الأبيض
 

 

 

الراقصة ريذيدا ترقص داخل مسجد روسى
 
الراقصة الروسية فى باحات المسجد الأبيض

 

 

المسجد الأبيض فى روسيا
 

 










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 8

عدد الردود 0

بواسطة:

مصري

Egy

واااادي كمان اسفين تاني في العلاقات...لما شافوا ان حكاية الطيارة الروسية اتحلت....معاجبهومش طبعا.....زمااان بوتين هايطرقع للبت دي دي.....لان ده اسفين بيضرب في العلاقات مع روسيا.....الكلام ده رأي شخصي فقط وممكن يبقي غلط

عدد الردود 0

بواسطة:

مصري و احب بلدي

متخلفه و مش فاهمه

العيب مش عليها على دخلها على المسجد

عدد الردود 0

بواسطة:

محمود

ساحة المسجد ليست مسجد

ولابد من اظهار سماحة الاسلام والمسلمين فى هذه الحاله بقبول اعتذارها فى ظل وجود هجمه ضد الاسلام تتهمه بالارهاب اذكر نفسى واياكم بهذه الايه " وان جنحوا للسلم فاجنح لها وتوكل على الله "

عدد الردود 0

بواسطة:

احمد فؤاد

جامع كبير

مثل هذا اين كانو القائمين علية .. بالطبع اتفرجو على الطبيعة وبعد كدا اعترضو. كان فين امام الجامع ساعة التصوير والمسلمين .... بلاش وكسة

عدد الردود 0

بواسطة:

جحا

تطوير الخطاب الديني علي الطريقة التتارستانية

كيف سمح المسؤلين عن المسجد بوصلة الرقص و التصوير ؟ الشاي بالياسمين مشروب عالمي ههههههههههه

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد

امه ميته

حسبنا الله ونعم الوكل حتى المساجد مش قدرين ندافع عنها قمة الانحطاط والامبالاه فى كل شيىء رحمة الله على امه الاسلام

عدد الردود 0

بواسطة:

ياويله

ياويله

ياويلها من الله لكن يبقي التسامح خارطة الاسلام الدائمة خاصة بعد ما اعتذرة وعترفة بخطئها وكما قلت يبق ى التسامح خارطة الإسلا الدائمة

عدد الردود 0

بواسطة:

اشرف زيدان

وماله

اللى حصل ده اسهل من اللى عمله الحجاج بن يوسف الثقفى زمان التانى رمى الكعبة المشرفة بالمنجنيق بلاش نزعل قوى وكان مسلم ووالى على المسلمين كمان .

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة