وزير التنمية المحلية: صدمت بما صدر من محافظ المنوفية واحنا ما بنطبطبش

الإثنين، 15 يناير 2018 12:27 م
وزير التنمية المحلية: صدمت بما صدر من محافظ المنوفية واحنا ما بنطبطبش اللواء ابو بكر الجندى وزير التنمية المحلية
كتب هبة حسام - سيد الخلفاوى

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

أكد اللواء أبو بكر الجندى، وزير التنمية المحلية، أنه صدم بما صدر من محافظ المنوفية، قائلا :" صدمت بما حدث والواحد مش متخيل إن مسئول يحدث منه هذا، ولكن النفس البشرية بها نقاط ضعف كثيرة، احنا بشر وكل واحد له نقطة بينصهر عندها، لكن فيه  ناس عمرها ما تضعف حتى لو عُرض عليها جبال الدنيا.

وأضاف وزير التنمية المحلية، فى تصريحات صحفية خلال  حفل تكريمه بجهاز التعبئة والإحصاء، أن الدولة ضربت بيد من حديد على الفساد ولم تضع اعتبار لأى منصب فى محاسبة المقصرين، قائلا: احنا ما بنطبطبش على حد، والرئيس النهاردة فى المنوفية رغم ما حدث.










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 7

عدد الردود 0

بواسطة:

منين نجيب الصبر

يا سيادة اللواء مفيش داعى للصدمة ولا أى حاجة -اكتر من كدة ويزيح ربنا--المهم فى اللى جاى

أيوة المهم فى اللى جاى هتختار ازاى اى محافظ ونرجو الاعلان عن المعايير التى يجب توافرها فى المرشح المرتقب أيا أن كان موقع مسئوليتة--والله حرام اللى بيحصل وبيتعمل فينا دة --أية خلاص بح معدش فية حد شريف الا قليل القليل ممن رحم ربى --مش معقولة كدة--مش جائز لازم تنشأوا أكاديمة لتعليم تجنب الرشوة--ويجب على اى مرشح لاى منصب أجتياز دورة بل دورات مكثفة فى هذا الشأن--والله تعبنا من هذة الاخبار والناس مش لاقية اللادا ولا لاقية العلاج نقوم نصدمهم بهذة الاخبار--هو المسئول المراشى من دول معندوش احساس ولا دم للدرجة دى ولا هو فاكر نفسة هياخد الفلوس دى معاة يتمتع بيها بعد ما يغور ويروح فى داهية يموت--اسف لهذة الالفاظ بس اصلها حاجة تجنن وتخرج الواحد عن شعورة-ناس تبنى وناس كل همها الهدم-طب نعمل اية نجيب ناس من كواكب تانية نعينهم فى المواقع والوظائف القيادية والحساسة--دة اية الهم والارف دة--والى ان ياتى يوم ونرى فية المسئول من دول يخرج من موقعة مرفوع على الاكتاف لنزاهتة ويقظة ضميرة ونظافة وطهارة يدة نسال الله منين نجيب الصبر

عدد الردود 0

بواسطة:

اشرف صبحي

قال صدمت قال

ده الواحد بيتصدم لم يلاقي حد نضيف يا راجل يا طيب

عدد الردود 0

بواسطة:

م فهمي الغزالي

أعاده التقييم

يجب أعاده تقييم نظم العمل بالحكومه والقطاع العام. البطالة المقنعة احد اهم أسباب الفساد ، كثره الأجهزه الرقابية يأتي بنتائج عكسية

عدد الردود 0

بواسطة:

Lolo

صدمتي انا من عمل زوجته بالرقابة الادارية !!!

يجب أن تحاكم زوجته ويتم عزلها من وظيفتها بهيئة الرقابة الادارية لتسترها على فساد بعلها ،لولا زواجه لكانت فرشت حجرها له ليرمي فيه الملايين الحرام.

عدد الردود 0

بواسطة:

Ashraf abdelmagef

فقط لانة اتجوز عليها

لو لم يكن لما كان ولكن يجب مرعاة اختيار المسؤولين دا الحكاية زايظة خالص وعايزة قوانين حازمة تصل للاعدام مش بهزر ولكنها الحقيقى للاسف .

عدد الردود 0

بواسطة:

ناردين

و لية الصدمة

لما المحافظ  بيأخذ رشوة  و الاحياء بمصوا دم الناس  علشان استخراج تصريح للمباني  غير مخالف او حتي رمي سقف للشقة . يبقي ناقص مين تاني

عدد الردود 0

بواسطة:

طارق

ســــــــــياسة القردة الثلاثة

من سوء حظ محافظ المنوفية انه ليس ضابط سابق من القوات المسلحة أو الشرطة التى تتبع معهم اجهزة الرقابة الادارية فى تلك الحالات ســــــــــياسة القردة الثلاثة: "لاارى ولااسمع ولاأتكلم".

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة